Om Bestyrelsen
Husk alle vores medlemmer kan stille op til bestyrelsen, kontakt os endeligt for at høre mere.
Vores Bestyrelse
Jørn Madsen
Birte Tvistholm Ahle
Kasserer/ Næstformand
Smedegårdvej 26
Tvis
7500 Holstebro
ahle.tvis@mail.dk
97 43 56 20
20 46 85 30
Stephanie Ørum Mortensen
Lars Rask Vendelbjerg
Leif Strandby
Medlem
Leif Strandby
Vindelevgård 89
7830 Vinderup
E-mail: leif_strandby@hotmail.dk 61541935
Per e. Østergaard
Medlem
Per e. Østergård
Harald damtofts vej 125
Mobil 20973202
Mail perpinge@gmail.com
Lisbeth Poulsen
Medlem
Lisbeth Poulsen
Mail poulsen@info.dk
Puljer
Idræts- og fritidspuljen
Har du en idé til et nyskabende initiativ?
Formålet med Idræts- og fritidspuljen er at støtte nye initiativer og projekter inden for idræts- og fritidsområdet i Holstebro Kommune.
Hvem kan søge?
• Idræts- og fritidspuljen kan søges af godkendte folkeoplysende foreninger, idrætsfaciliteter, selvorganiserede grupper og øvrige aktører med interesse i at udvikle idræts- og fritidsområdet i Holstebro Kommune.
Hvad kan der eksempelvis søges tilskud til:
• Nye idéer og tiltag på idræts- og fritidsområdet
• Aktiviteter, der kan motivere inaktive borgere
• Initiativer, der skaber grobund for vedvarende aktiviteter
• Nye tværgående samarbejder og organisationsformer
• Aktiviteter, der har fokus på særlige målgrupper
• Projekter, der kan skabe inspiration for andre
Der gives normalt ikke tilskud til:
• Etablering af fritidsfaciliteter
• Kommercielle aktiviteter
• Aktiviteter, der allerede er i gang
• Rejser, udflugter, ture m.m.
• Fortæring og kørsel
• IT-udstyr
Ansøgningsprocedure
• Ansøgningen skal indeholde oplysninger om formål, målgruppe, succeskriterier, tidsplan, budget m.m. - se ansøgningsskema.
• Ansøgningsskemaet skal udfyldes og sendes til fritidsafdelingen@holstebro.dk
• Ansøgninger, der får bevilget tilskud på mere end 10.000 kr., skal indsende et afregningsskema senest to måneder efter projektets afslutning. Afregningsskemaet sendes til fritidsafdelingen@holstebro.dk
• Sport og Fritid behandler og bevilger tilskud, efter høring i det råd, ansøgeren tilhører.
• Ansøgninger behandles løbende.
• Holstebro Idrætsråd bistår gerne med råd og vejledning:
www.hi-holstebro.dk - webmaster@hi-holstebro.dk
Sport og Fritid kan derudover i samarbejde med Holstebro Idrætsråd selv tage initiativ til at igangsætte projekter, der understøtter formålet, finansieret gennem puljen.
Sport og Fritid har til enhver tid ret til at kontakte ansøger, om tilskuddet er brugt til formålet.
Sportsarrangementspuljen
Formålet med sportsarrangementspuljen er at støtte lokale, nationale og internationale eliteidræts- og breddeidrætsarrangementer, som afholdes i Holstebro Kommune.
Hvem kan søge?
• Sportsarrangementspuljen kan søges af godkendte folkeoplysende foreninger.
Hvad kan der søges tilskud til?
• Nationale og internationale mesterskaber og landskampe, som afholdes i Holstebro Kommune.
• Breddeidrætsarrangementer, som afholdes i Holstebro Kommune, og som er nyskabende.
• Der kan søges om et tilskud eller en underskudsgaranti. Underskudsgarantien kommer kun til udbetaling, hvis arrangementet giver underskud.
Ansøgningsprocedure
• Ansøgninger skal indeholde oplysninger om formål, målgruppe, succeskriterier, tidsplan, budget m.m. – se ansøgningsskema.
• Ansøgningsskemaet skal udfyldes og sendes til fritidsafdelingen@holstebro.dk
• Ansøgninger, der får bevilget tilskud på mere end 10.000 kr., skal indsende et afregningsskema senest to måneder efter arrangementets afslutning. Afregningsskemaet sendes til fritidsafdelingen@holstebro.dk
• Sport og Fritid behandler og bevilger tilskud, efter høring i det råd, ansøgeren tilhører.
• Ansøgninger behandles løbende.
• Holstebro Idrætsråd bistår gerne med råd og vejledning:
www.hi-holstebro.dk - webmaster@hi-holstebro.dk
Sport og Fritid har til enhver tid ret til at kontakte ansøger, om tilskuddet er brugt til formålet.
Vestforsynings Initiativpulje
kan du læse om her:https://www.vestforsyning.dk/om-vestforsyning/initiativpuljen/
Praktisk information
Bestyrelsen er Idrætsrådets daglige ledelse og repræsenter foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver.
Bestyrelsen består af syv medlemmer og vælges for to år ad gangen på det ordinære repræsentantskabsmøde.
Formand og kasserer vælges direkte på repræsentantskabsmødet, formand på lige år og kasserer på ulige år.